Thursday, December 17, 2009

Oh we dreamed a life. It was just like that. It's done.

Saya mahu pergi ke satu tempat jauh yang tiada orang kenal saya (di luar Malaysia kot!). Saya mahu buat perkara yang saya suka seperti musik, art, konsert, live performance dan membaca.


Saya mahu menyanyi tanpa ada orang mengatakan, "Awak gemok, awak tak boleh menyanyi. Album awak sure tak laku."

Saya mahu menonton konsert sepuasnya tanpa ada orang cakap, "Awak peminat Cat Power dan Yeah Yeah Yeahs ke? Tak macam pun."

Saya mahu melihat exhibition yang ada tanpa ada orang cakap, "Pandai ke tengok art? Reti ke?"

Saya mahu tengok live performance tanpa ada bonzer di depan mengatakan, "You're over age to enter this club."

Saya mahu membaca sepuasnya tanpa dihalau guard Kinokuniya yang cakap, "There's no such thing as free reading here."

Saya mahu buat kesemua kesukaan saya tanpa dijudge orang lain. Tapi siapalah saya meng'wish' sesuka hati. Manusia, dikurniakan hati, tapi masih ada yang gunakan hati untuk menyakiti hati orang lain. Manusia, dikurniakan mata, tapi hanya memandang luaran. Manusia, dikurniakan akal, tapi susah sangat gunakan untuk berfikir.

Manusia sekarang bertepuk sorak kejatuhan orang lain. Manusia hanya melihat bila ada orang kena ragut atau dipukul di jalanan. Manusia ke tu?

Salam Tahun Baru Hijrah semua. Apa azam awak tahun ni?

23 comments:

Jard The Great said...

azamku nk carik pendapatan extra.... ehehe...

salam maal hijrah ye! =)

CAHAYA said...

jard, bagitau aku kalau ko jumpa cara. :)

HEMY said...

susah gak permintaan ko ni cahaya..ehehehehe..

sepul said...

nanti nak ikut ye kalo buat show kat oversea hehehhe. got one experience kat jakarta recently. tgh tgk live band then suddenly ditarik oleh vokalis dia suh nyanyi part chorus lagu welcome to the jungle - Guns n Roses. it was quite cool anyway.

IamYonna said...

well,akak. sebab hidup kita ni memamg ada sempadan dalam setiap benda yang kita buat. sebab tu wujudnya protokol umur,saiz badan,minat. semua manusia nak judge lah. padahal,yonna rasa kita semua ada HAK bukan? :)

salam maal hijrah kak :)

Inah said...

hey dear..well well..do come over..people won't judge u that way..i guess..been 15 months here and so far, nobody called me as fat or chubby etc..nobody ask me when i'm reading in borders or dymocks..nobody will care..

i'm grateful for that ;)

Unknown said...

yang pentingnya Cahaya, kita membuat sesuatu tu dengan sepenuh hati dan mendapat kepuasan. Penilaian seseorang adalah berbeza. Yang pentingnya kita telah membuatnya sehabis baik.

Azam Kcy tahun ni,moga2 kelangsungan hidup yang diidamkan menjadi kenyataan.

sicKo^ said...

klau ko jumpa tempat camtuh, bawak aku skali yek.. btw, azam tahun baru aku, aku nak kurus..

balqissy said...

sometimes, jgn pk sgt pe org ckp. so, just buat walau depan semua org yg kita kenal. thats what we called brave =D

Ju-Jue On the Line said...

minat yeah yeah yeahs?tak macam puunn......:p

CAHAYA said...

Ju, see!! hish. peminat no 1 tau! aku hafal semua lagi dia. jom gi Spore!

Ad Rifza said...

Plan nak kumpul duit..hehe...kadang2 apa yg kita harap hanya mimpi..

@xiM said...

tu lah..nak cari duit extra jugak..tapi gimana yaaahh?

en_me said...

ghitewww..

Sitie BUm BUm said...

kalo boleh sy pon nk ikut

DrSam said...

biarkan...biarkan mereka bercakap dan berkata-kata. Just buat apa yang kita suka...

Salam maal hijrah to you CAHAYA.

haidan said...

kak,selamat tahun baru...

dukunlintahplk said...

adibah nor gemok.. tapi album tetap laku.. mok baca free.. di MPH di spring boleh baca free sesuka hati hehe.. mok wish slm maal hijrah dah lepas.. tapi boleh juak lah.. n salam tahun baru 2010 :)

Mia's Mom said...

Salam Cahaya :-D

I was recommended your blog by Google Reader. So, here I am. Stay Cool!..:-D

catz said...

salam tahun baru cahaya.

:)

Kniedaz said...
This comment has been removed by the author.
Kniedaz said...

Alangkah bestnya kalau masuk mana2 Bookstore pastu manager dia kata "u r our lucky customer, u can take whatever u want for free today, yes its unlimited" hahaha beshnya..
Cahaya, u can do whatever u want hunnie as long as u put ur heart in it.(nasihat utk diri sendiri sekali nih! ^_^)

Anonymous said...

missouri auto insurance I don't know if anybody's reported this before but the browser I have just can't display your post rightly... It appears that a significant part of it is missing and the structure of your page does not appear to be right. Can you confirm that this page has been set up for Opera? Maria - texas auto insurance