Wednesday, February 3, 2010

My Facebook.


Berawal dari facebook baruku
Kau datang dengan cara tiba-tiba
Bekas kekasih lama yang hilang
Satu dari kekasih yang terbaik

Mungkin waktu yang ku persalahkan
Mungkin saja keadaan yang salah
Terpikir hati untuk mendua
Tapi nurani tak bisa mendua

Ku hanya bisa membagi kisah-kisah lama
Ku hanya bisa membagi cerita nostalgia

Cuma itu yang kuberikan
Cuma itu yang ku bisa persembahkan
Karna aku ada yang punya
Tapi separuh hati ini untukmu

Ku bisa saja putuskan dia
Ku bisa menutup semua cintaku
Tapi apakah kau pun setuju
Menyakiti seorang manusia

Ku hanya bisa membagi kisah-kisah lama

Berawal dari facebook baruku
Kau datang dengan cara tiba-tiba


Saya dengar lagu ni masa dalam perjalanan ke tempat kerja pagi tadi. Lagu ni buat saya tersenyum sorang2. Nasib lah saya ke tempat kerja jam 4pagi, so masih gelap lagi. Takda lah orang nampak saya senyum serupa kerang, sorang2 pulak tu. Kalau tak, buat malu saja.

Banyak lagu yang pernah buat saya senyum sorang2 sambil dikutuk oleh adik2 dan kakak saya masa kami dalam kereta. Tapi saya layankan saja. Bila lagi nak bagi peluang kat diorang untuk kenakan saya, ye tak?

Ehh, korang ada tak lagu yang menyebabkan korang senyum kekerangan?

23 comments:

❀aRaBeLLa❀ said...

tak pernah lak dengar lagu ni..sape nyanyik ek? huhu

CAHAYA said...

gigi.

balqissy said...

eh? lagu ape tu cahaya? apesal x pernah dgr =(

CAHAYA said...

lagu baru kot. sebab baru dgr pagi tadi.

Wahidah said...

br tahu ade agu ne..

btw,wai kalo dgr lagu beribu batu alleycatz sure gelak n senyum sumbing sorang2,,,

sbb teringt anak buah pernah menari lagu ne n felix joget time lg neh..huhuhu..

Faisal Admar said...

lagu yang buat saya tersenyum "my heart will go on" :)

HEMY said...

lagu apa ek wat aku senyum..haa...

senyum lah senyum lah
ahai cik mek molek...

ekekke..tp skang trend msukkan perkataan facebook dlm lirik utk kasi catchy le konon..hehe

@xiM said...

lagu baru ek..

siap ada lagu lagi.dashyat tak dashyat sangat lah penangan FB kan..

lagu pasal TWITTER takder orang buat kaa?hehe

CAHAYA said...

Wahidah - wah, not bad. alleycats memang best. :) menari macam mana eh? leh demo?


Faisal - terkenangkan sape faisal?

CAHAYA said...

HEMY - kasi catchy. tapi ngam gak. kiyut je lagu macam tu. ohh, lagu cek mek molek tu ada makna ka pada hang?


Axim - tu la tu. Tapi kalau kumpu Gigi ni nak buat lagu Twitter, saya layan gak.

Kniedaz said...

FB pun diorang wat lagu..giler betol penangan FB nih..
Kniedaz suka dgr lagu Wali Band - Jodoh tu..kalau dgr mesti sym..lirik dia catchy n simple je..(lagi sym lebar bila Danial menari sambil nyanyi lagu tu..hehe)

JMR said...

senyum tu kan terapi stress..ok pe pg2 dh synum..:-)

Ad Rifza said...

Ada eh lagu camni..hehe..duk tggu my ex ada tak masuk..haha

DrSam said...

senyum pukul 4 pagi...mungkin bagus sebagai terapi.

kawie2020 said...

ade... cari jodoh dari wali band... hehhehehehhehehe

Firol said...

lagu yg buat senyum kekerangan... err.....the nameless-slipknot...

Skullsplitter said...

lagu yg buat tersenyum - Fall for You by Secondhand Serenade

lagu yg buat ketawa - Ringtones by Weird Al Yankovic

lagu yg buat sedih - Hanya ingin kau tahu by Repvblik

:P

skullsplitter

Unknown said...

cahaya,

facebook pembuka cerita baru..... tapi akak tetap suka cerita yg sedia ada.... tenang...

CAHAYA said...

kniedaz - hehe. lagu tu pun cam kena je ngan keadaan saya sekarang. nak nyanyi untuk diri sendiri lah! hehe.


JMR - Memang okay. Tapi mood sedikit potong bila kerja ofis menyakitkan hati bila start jam 8pagi.

CAHAYA said...

Ad Rifza - Haha. Mungkin kena tunggu lama sikit kot.


Dr Sam - Sangat bagus. Tapi mood sedikit rosak sebab kerja banyak. Huhu.

CAHAYA said...

kawie2020 - best eh lagu tu? Ramai je suka.


Firol - ;) nice one!

CAHAYA said...

Skully - Nice one. ;) Tapi lagu yang boleh buat ketawa tu tak pernah dengar.


Kak Izan - Cerita baru? Cerita apa kak izan?

Honeydy Love said...

=)