Monday, May 17, 2010

I am who I am.

I am who I am, yang pasti bukan fish! 

Mereka kata persepsi tu hak individu. Masing-masing punya persepsi sendiri walaupun persepsi tu macam sampah. Tapi nak buat macam mana, memang hak individu. So suka hati dia lah nak jadi macam sampah atau yang seangkatan dengannya.

Mereka kata lagi, persepsi boleh berubah mengikut keadaan dan pembolehubah. Dalam kes ini pembolehubahnya tentulah kita, orang yang dinilai.

Aku tak rasa dunia sweet macam tu. Persepsi takkan berubah walaupun pembolehubah tu berubah. Nampak sangat persepsi itu constant. No matter what they do, or did. Baik ke, buruk ke. At least, baik mungkin akan dapat sedikit plus point di situ. Tapi kalau jahat, sampai mati lah ko jadi jahat. Jangan berangan nak dapat reputasi or persepsi yang elok-elok.

I guess, I have to live with that.

8 comments:

bluecrystaldude said...

Tak kesah lah siapakah diri anda itu, tapi kalau ingin berubah, biarlah kerana diri sendiri yang ingin berubah dan bukannya disebabkan persepsi orang lain. Hehe :)

CAHAYA said...

perubahan mmg untuk diri sendiri dan dari diri sendiri. kalau dua2 ini takde, takkan jadi. kan? ;)

mahpuzah said...

sucks right....just be what you are sometimes tak bole pakai. kebenaran itu tak penting yg penting ape org tu nak dengar....kadang2. i use to worry what people might say but now i am over that . people will talk. we can change but let it be at our own pace...in moderation. like batman says...."judge me for what i do and not for who i am". all the best to you in life cahaya...hugs...

@xiM said...

mari kita berhijrah..:)

Kniedaz said...

first impression walaupun kadang2 tersasar amatlah penting..so tak rugi set persepsi baik kepada org lain..

Ad Rifza said...

Berubah ke arah kebaikan itu wajib.. Bila kita melihat ke dalam diri ada suatu yang kurang/buruk kita wajib dan harus berubah ke arah yang lebih baik..Tapi keinginan berubah itu datang dariNYA dan kena pada yang TERPILIH sahaja..What we call HIDAYAH..

Nad said...

dunia mmg X SWEET, saya repeat, X SWEET. byk halangan ngan cabaran, jadi, besabo la eyh kak cahaya n all d best! (^_^)

sepul said...

kalau lama-lama menyebut perkataan persepsi secara tak langsung ianya akan menjadi pepsi ;)