Thursday, July 23, 2009

Itu Aku.

Menjadi si baju biru itu lebih baik.
Masa itu hatinya masih suci bersih.
Ada dendam. Tapi masih berbelas.

Manusia yang tak bersyukur. Itu aku.
Manusia yang mahu lebih. Itu juga aku.
Manusia yang rasa ego. Itu aku lagi.
Manusia yang kejam. Itu masih lagi aku.

Manusia yang tidak ada rasa bersalah. Itu aku.
Manusia yang tak kenal Dia. Itu masih aku.
Manusia yang biadab. Itu juga, itu juga aku.
Manusia yang bukan manusia. Itu memang aku.

Bukan bangga tapi sedar.
Bukan iri tapi simpati.
Bukan menagih tapi memberi.

Terima kasih untuk peringatan ini.
Terima kasih semua.
Terima kasih untuk rahmat dan nikmat ini.
Terima kasih kamu.
Alhamdulillah.

Maafkan aku Tuhan.
Aku lupa bersyukur.
Maafkan aku semua.
Aku lupa aku juga seperti kamu.
Maafkan atas semua salahku.
Aku lupa aku ini bukan istimewa.
Maafkan atas semua dosaku pada kamu.
Aku lupa siapa diri aku.


peace.love.respect('cahaya')


Broken dreams, broken dreams
hoping someday you’ll see me
Sky is grey, sky is grey
but I dancing in the rain
Live this way, live this way
will you remember my name?
Live a lie, live a lie
why don’t you ask yourself why…
- ZeeAvi, The Story

12 comments:

suezensuzanna said...

hurm...yeah..budak2 kan...mcm kain putih...takde kotoran lagi...biler dh ebsar..life become harder...makin byk rintangan...uhuh...:(

HEMY said...

cantik susunan ayat ko..ada rhyme. aku baca siap leh nyanyi cm lagu alhamdulillah too phat tu..yo yo..

Faisal Admar said...

aduh.
asal macam sedih je post ni.

Jard The Great said...

ayat2 mu sendiri ke?? hehe.. besh je aku baca!

tchersally said...

nice..

@xiM said...

this is a nice one!!
:)

amirul said...

Salam Cahaya,

Comei arr kecik2... hehe... apapun jadilah diri sendiri... dan sentiasa bersyukur dengan apa yang ada...

Ad Rifza said...

Entri yg melankolik kah?..hehe..Aku juga seperti kamu...

Wahidah said...

wow...sgt telus...

comey je die yeaa

13may said...

entri ni ada byk benda tersirat...hehhe hehhe

zara said...

Nice poem, Kin. I like it!

Aku juga dia.
Dia itu aku.
:)

Porcelain Doll said...

Cahaya, i like this post...
Seperti ingatan buat kita semua juga...
Jangan risau risau ok?
Tuhan sentiasa menduga orang yang Dia sayang.