Sunday, September 27, 2009

Gone Too Soon.

Itam @ Ah Ngah : 25/5/2001 - 27/9/2009

She was hyper. She was adorable. She was smelly. She was lazy. She was pampered. She was everything.

She can act miserable at times. She can play hide and seek. She can pretend sleeping. She likes men more than girls. She was way too cute for 8 years old cat. She was everything.

And now, she's gone. She fell from 13th floor of my sister's condominium last night. No blood stain, maybe some broken bones. She died on the spot.

Her was named Angah because she was born second. The spelling 'Ah Ngah' was written on her birth cert because of my mom. She spelled 'Ah Ngah' instead of Angah during registration. We just called her 'Itam' after a while. She was the only one with black color spot among all her siblings.

The whole family is sad over this. It has been good 8 years for us. :(

24 comments:

aRaBeLLa said...

uihh kesiannyer.... =(

Shima Ibrahim said...

hah? mcm mane bole jatuh? alahai..sian nyer..
my deepest condolence to you and ur family.. :'(

CAHAYA said...

arabella,

:( sedih. bengkak2 mata dah nanges. :(

--------------------------------------------------

shima,

dia gaduh ngan kucing lagi 1. gaduh2, lari 1 rumah, lari sampai balcony and gone lepas tu.

thanks so much. :(

Shima Ibrahim said...

alahai..sedih nyer..ish..

CAHAYA said...

sangat sedih skang ni. :( rasa kehilangan.

Jard The Great said...

ur cat has a birth certificate? and wow.. 8 years.. tht's quite long.. my cats at home can't live way past 5 yrs..huhu

CAHAYA said...

Jard,

Ada. Dulu time dia demam hantar hospital terus register sekali.

8 years memang lama. Mak dia still ada lagi sampai skang. Peminat CT Nurhaliza.

en_me said...

sodeynyerrr.. n salam aidilfitri maaf zahir bathin wat akak cahaya ittewww

TiNiE said...

ala..teciannya. tapi nak wat gimana pasrah jerla. dah ajal dia kan..huhuhu

tingat si tommy ku dulu (kucing putih)..uhuks

CAHAYA said...

en_me,

still sedey. hmm. dah nak mati, mcm mane kan? Salam Syawal en_me, maaf zahir dan batin. ;)

---------------------------------------------------

tiNie,

Tu lah. Pasrah je la atas pemergian kucing kesayangan ku ni. Dah nak mati, nak buat mcm mana. Cara kematian tu la buat sentap.

Tommy pun sudah tiada ke?

Faisal Admar said...

omg. this is sad. i can't imagine how am i going to face it if it happens to my cat :( i only got 2 cats...

Firol said...

Sayangi binatang tak kira apa jenis sekalipun..

dah ajal dia...8 tahun memori simpan elok2

CAHAYA said...

Faisal,

I got only one left. :( And he kinda missed her sister. :(

--------------------------------------------------

Firol,

Yep, makhluk DIA juga. Tulah. Dah ajal. 8 tahun yang best!

Fly said...

Tumpang simpati..pasti banyak memori2 indah dengan Itam tu kan..Banyakan bersabar dengan ketentuanNYA ye.

MariaFaizal said...

I'm deeply saddened by your loss darling.Be strong!She was absolutely most adorable companion anyone could ever had.
This is purely called un-conditional love.
Take care & Happy Eid Mubarak.Maaf Zahir Batin dearie..

zafi said...

takziah... hope u r feeling ok!

CAHAYA said...

Fly,

Haah. Banyak sangat memori. Rindu betol la kat dia. Sampai demam2 ni ha.

---------------------------------------------------

Zafi,

I'm feeling alright. Just a bit of flu. That's all. In fact the whole family mcm sakit2. Rindu kot.

CAHAYA said...

Kak Maria,

Indeed. She was so adorable. What a lost!
Salam Syawal and Maaf Zahir Batin sis.

yOnnA said...

8 tahun kak??? omg. soo long!
takpe la kak. sekurang-kurangnya satu family akak jaga dia dengan elok,sampai akhir hayat dia T__T

yOnnA said...

8 tahun kak??? omg. soo long!
takpe la kak. sekurang-kurangnya satu family akak jaga dia dengan elok,sampai akhir hayat dia T__T

CATZ said...

alahaiiii..
ciannya dia...
takziah cahaya.

CAHAYA said...

Yonna,

Aah. 8 tahun. Since akak belajar lagi. Kitorang puas hati dgn apa yang kitorang dah bagi pada dia. Cuma kesian tgk cara dia mati. Rindu la kat dia. :(

---------------------------------------------------

CATZ,

Thanks Catz. :( Cedey btol.

izan said...

cahaya,

baru ni ada seekor ank kucing jatuh dari siling rumah. some tau... ingat nak bela. meow baru buka mata... asik ngeow2 dari pagi sampai petang panggil mak dia. malam tu mak dia datang lagi ... suami k zan pun cuba letak depan muka pintu... mak dia pun ambik gonggong anak dia bawak pi tempat lain... meleleh air mata tengok jejak kasih tu...

CAHAYA said...

Kak Izan,

Selepas Itam pergi meninggalkan kami, ada seekor kucing hampir serupa seperti Itam dtg dan tinggal di porch rumah kami. Tak sampai hati nak halau, tak sampai hati juga nak bela. Tapi kami beri makan juga kerana dia sedang mengandung.

Puas kan dpt temukan sesuatu ke tempat asalnya. Baik manusia ataupun binatang. Dua2 boleh buat kita berlinang.