Tuesday, September 29, 2009

Your Life, Your Choice.



I saw this clip while video hunt over Youtube! last night. A good reminder to me. And I hope for all of us too. Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan.

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sampaikanlah Pesanku Biarpun Satu Ayat..."

12 comments:

izan said...

cahaya,

teruskan walau sepatah perkataan....

k zan suka betul katun Lat... dulu2 ada simpan buat koleksi.

dihari baik bulan baik .... ceria membawa kebahagiaan...

~0~ said...

sesama la kita mengingatkan pada semua...

Porcelain Doll said...

A very reminder for all of us.
Thanks Cahaya =)

CAHAYA said...

Kak Izan,

InsyaALLAH. Akak tgk tak clip tu?

Cahaya pun suka Lat. Dulu selalu dpt free dia punya buku. Best2. Comel sangat tgk kat situ. Kagum!

Cahaya ceria je buat masa ni walaupun sejuta masalah dalam kepala. Masih lagi rasa tenang walaupun asyik di uji. Alhamdulillah. InsyaALLAH ujian ini sementara.

Jard The Great said...

waaa....... insaf gue.... nk puasa enam la lepas neh (kata dgn semangat.. hehehe)

sepul said...

hehehehe hye cahaya. semoga anda terus bercahaya yang sentiasa menerangi hidup semua orang.

CAHAYA said...

~o~,

insyaALLAH berterusan. ingatkan aku kalau aku lupa yer. ;)

--------------------------------------------------

Doll,

Thanks to you too. ;)

CAHAYA said...

Jard,

Aku juga mahu berpuasa enam. Tapi puasaku yang delapan itu harus diganti dulu. Huhu. InsyaALLAH aku mula Isnin ini.

--------------------------------------------------

sepul,

insyaALLAH. bercahaya ke? malap je buat masa ini. Hehe.

Miss TeJa said...

terbaik la sis...

takut lak..

kematian bila2 masa ja..

CAHAYA said...

Teja,

Betul. Kematian tiada tanda yang pasti. Cuma diorang akan bercakap terasa itu dan ini, itupun selepas si anu menjadi arwah. Masa hidup, kalau ikutkan tanda2 itu di'ignore' je kot.

Sama2 mengingatkan. Akak bila rasa nak lambatkan, selalu terfikir video ni. Huhu.

zara said...

I just wish our Msian TV have this kinda ads as a reminder..instead of having ads like sanitary pads, all those white-purr-fect-cosmetics-slimming-products ads..everyone need to be reminded over and over again.. and it is commendable to have this ads as a reminder at least 5 times a day aired an hour before the call for prayers.

CAHAYA said...

Zara,

Yeah, me too. I wish to see this kinda ads over Msian TV.

p/s: I hate sanitary pads ads. Kill 'em please.